lördag, november 18, 2017

På semesterfronten intet nytt

Dagarna springer iväg och familjen har det bra. Kul att ni är några stycken som kommenterar och uppmuntrar fortsatta inlägg av det här slaget. Wifi-kvaliteten är lika låg som alkoholhalten i drinkarna på hotellet.

Vi har tydligt märkt att alkoholen är utspädd. Det går lätt att dricka ett gäng bira utan att det märks annat än i blåsan. Värst är de färdigblandade drinkarna som står och snurrar i nån avskriven slushmaskin. Jag beställde Tequila Sunrise häromkvällen och bad om mer Tequila i. Tjejen i baren fyllde de översta centimeterna med "sprit". Smakade inget. Bad om mer Tequila i ett plastglas som vi hällde i och då kom smaken fram. Svågern beställde in en shot igår för ett nytt test. Den smakade som en 50/50-grogg. Det är för uselt.

Dagens tema var annars lusigt. Efter en heldagsutflykt väntade två timmar i buss lika modern som atlas med Tjeckoslovakien i. På motorvägen vågade sig chauffören upp i 60 km/h. Bussresan tog mer än tre timmar, vilket är jäkligt kul med ungar som är trötta och hungriga. Frågade honom efteråt varför vi var mer än en timme försenade och han fattade ingenting, men frågade efter dricks. Då var jag på väg att slita ner allt pynt i framrutan, men besinnade mig.

Måste säga att det är en annan klass på bemötandet här än hemma. En i sällskapet sitter i rullstol och överallt flyttar sig folk och är vi iväg på utflykter finns det alltid ordentliga platser att sitta på med rullstolen för att se. Så märker man skillnaden tydligt på hotellet med oförskämda nordeuropeer som tränger sig före när tillfälle ges. I hissen, i hallen, i trappen.. nä just det. Det var abstinens efter svensk musik. Jag menade vid maten, baren eller hissen. Och efter trängningen kommer den obligatoriska "jag-såg-inte-dig-för-du-sitter-så-långt-nere-blicken". Jag tänker bara att det vore bra om du skiter i hissen de närmsta 114 åren för motionens skull.

Veckans bästa är överlägset gårdagens seger i minigolfen. Undertecknad vann överlägset med fem respektive tio slag före två svågrar. Övriga var ännu mer efter. Skönt att visa var skåpet står. Nästa tävling blir i bågskytte.

Angående att paxa solstolar är jag nu med i tyska pensionärsklubben "Stuhl musst gepaxt für frühstück werden". Jag promenerar varje morgon och då blir det att möta Fritz vid poolen med våra handdukar. Än så länge pratar vi i inte utan nickar bara. Skönt tycker jag. Vad pratar man med en tysk om?

Finns för övrigt massor med bra gratisprylar. Jag planerar att få ihop ett flak öl från minibaren som är gratis och fylls på dagligen. Finns en tvåldispenser i badrummet som ska mjölkas. Det skulle också gå att fylla på vattenflaskor med vin från barerna. Undrar hur det skulle smaka hemma sen? Får fortsätta leta vidare.

  • Till sist vill jag uppmana SVT att inte lägga ner Lilla sportspegeln. 

1 kommentar:

kronantillmiljonen.se sa...

"Wifi-kvaliteten är lika låg som alkoholhalten i drinkarna på hotellet."
HAHA! Måste bara säga att jag skrattade gott när jag läste detta. Ha det så fantastiskt bra framöver din skojare :)