lördag, mars 02, 2019

Agera - eller håll käften

Jag är en person som ofta reagerar på saker i samhället som inte fungerar. De senaste åren har jag varit i kontakt med kommunen där vi bor angående säkerheten på en del gång/cykelbanor, sommarlovsaktiviteter för barn, parkeringen på skolan, trygghetsåtgärder mm. När jag hör av mig framför jag alltid kritik och förslag på ett konstruktivt sätt och är ingen rättshaverist. Därför har jag också blivit inbjuden till komunhuset för att diskutera synpunkter och till företagarträffar med kommunalrådet.

Det gör att det känns mer inspirerande att fortsätta eftersom kommunen tar det på helt rätt sätt. Nu känns det som att nästa steg vore att ta klivet in i politiken på riktigt och engagera sig.

Eftersom vi trivs i kommunen där vi bor skulle jag vilja jobba långsiktigt för att få den att utvecklas. Med tanke på hur åldersstrukturen bland nuvarande kommunpolitiker ser ut så borde det vara uppskattat med någon som sänker medelåldern.

När något är fel eller man inte trivs med något så har man alltid två val. Gör något åt situationen eller håll käften. Det är en devis jag försöker leva efter. Eftersom det finns en hel del tokigheter i samhället så är det dags att engagera sig på något vis.

Är du engagerad i någonting och i så fall varför?

2 kommentarer:

Lisbeth sa...

Sitter i styrelsen för två lokalföreningar som båda är verksamma inom områden jag brinner för.

Vardagsekonomen sa...

Det låter som ett utmärkt engagemang. Tyvärr är det allt svårare att rekrytera nytt folk i föreningslivet idag.