onsdag, januari 04, 2017

Handling gånger 3

Veckohandlade på ICA (delägare såklart) idag och det var verkligen fyndläge efter alla helger. Tomatsoppa för fem spänn burken, ojämna skivor pålägg för 25 kr/kg och som vanligt en sväng förbi disken med kort datum och där är det alltid lika kul att finna ost. Idag fanns det ost nedsatt med 30% som går ut om två dagar OCH den är lagrad i 12 mån.... den blir ju bara bättre och bättre. Som vanligt gäller det att packa all frukt och grönt i plastpåsar tom gurka och kål. Jag vägrar köpa avfallspåsar till blöjhinken och detta är mitt sätt att lösa det på.

Handlade också på börsen eftersom jag satt in nytt kapital i både företagets och den privata ISK:n. 50 000 in i varje blev det, dock ska inte den privata insättningen räknas av mot årets mål. Men 30 000 för företaget på väg mot årets mål om 250 000 in ska räknas av. Detta var en blandning av både gamla och nya pengar nämligen.

Inköp har gjorts i Maha Energy, HM, Investor, Balder, Klövern, Industrivärden och Svemet. Inköp kommer fortsätta göras om det är något av bolagen i portföljen som är röd för dagen framöver.

Dagens sista handling gjordes i hemmet i form av cirkelträning. Vilade igår och kan nu bocka av det andra av veckans fem pass som ska göras. Känner att mina mål för 2017 är rimliga och jag är väldigt peppad.

Allt gott!


Inga kommentarer: