fredag, oktober 20, 2017

Bara Panter-tanter på fejjan?

Har reflekterat en del över sociala medier den senaste tiden. Vardagsekonomen har inga konton i sociala medier över huvud taget. Jag har aldrig fastnat för möjligheten att i hemlighet kolla in andras inlägg och reta mig på alla dessa snutte-gulle-pluttiga inlägg. 

Jag har typ trehundrasjuttioåtta andra saker som känns viktigare. Däremot har jag märkt att det kan vara svårt att hänga med i uppdateringarna från skola, fritids och dagis. Det är facebookgrupper och instabilder som gäller. Är det så vi vill ha det? Vad är det för fel på att prata med varandra?

Tycker jag har märkt en trend att det är mycket pensionärer och framförallt tanter som diskuterar bilder och inlägg från fejjan. Vad betyder det för bolaget? Kommer det bli så att användarna drar vidare och ger minskat användande?

De flesta kidsen kör snap eller insta istället. Vad blir nästa trend funderar jag på hur går det att tjäna pengar på det? 

Vad har du för tankar kring framtiden för sociala medier och investerar du i dessa?

Inga kommentarer: