fredag, januari 20, 2017

Spara floss på Gekås?

Ursäkta ett dåligt rim i rubriken, men kunde inte låta bli...

Vi bor i södra Sverige och har besökt Gekås regelbundet i över 15 år. Många känner idag till det exponerade varuhuset, men då var det verkligen en guldgruva och inte så mycket folk.

På den tiden bunkrade vi hygienartiklar, rengöringsmedel, plastpåsar mm. Då gick det att spara en hel del. De senaste åren har dock Jula och ÖoB med flera närmat sig prismässigt så mycket att vi inte längre bunkrar från Gekås i samma omfattning.

Idag med småbarn köper vi kläder till dagis som t-shirts, joggingbyxor, tights, underkläder och accessoarer. Vi vill handla utekläder med bra kvalitet och därför blir det Kax från KappAhl.

Till oss vuxna blir det mest underkläder (Topeco) och myskläder. Övrigt tycker vi är svårt att hitta.

Det är bra priser på leksaker och presenter till barnkalas. Blir också en del förbrukningsvaror till huset som penslar, 5-56, tändblock och annat till trädgården.

Sammantaget går det att spara pengar på Gekås, men det gäller att vara prismedveten. En pärla för barnfamiljer är lekavdelningen på våning 4. Perfekt för rastlösa barn.

Besöker ni Gekås och vad fyndas då?

Allt gott!

5 kommentarer:

Fastighetsblogg sa...

Nej, jag besöker inte Gekås. Inte för att det är dåligt utan för att ÖoB har ungefär samma produkter till ungefär samma priser. I övrigt tror jag att de flesta som besöker Gekås köper mer saker än de behöver vilket gör att de slösar istället för att spara.

Vardagsekonomen sa...

Håller med dig. Det gäller att vara prismedveten och hålla sig til sina planerade inköp. Lätt att dras med i köphysterin och komma hem med helt onödiga inköp och då är det mycket riktigt ingen besparing att åka dit.

Allt gott!

kronantillmiljonen.se sa...

Hej Vardagsekonomen!

HAHA jag räds Gekås men sambon älskar det. Vi får däremot åka rejäla mil för att ta oss dit :) Så det blir inte så billigt trots allt.

Nu i sommar blir det nog en resa dit och då gäller det att proppa bilen med diverse onödigheter :P
Trodde att det hette Ullared fram till förra sommaren faktiskt.

Nu har jag lagt till dig i min lista bland bloggare. Bättre sent än aldrig : )

Fortsatt trevlig söndag på dig!

Vardagsekonomen sa...

Hej KTM!

Orten heter Ullared, vilket också i folkmun gett varuhuset sitt namn. Det formella namnet är Gekås och i mitt fall ett dåligt försök till slanguttrycket floss (som verkligen inte ingår i min normala vokabulär..).

Om man ser det som en trevlig utflykt så kan jag definitivt rekommendera det och som skrivits ovan går det att göra fynd där. Finns också en hel del butiker runt omkring själva Gekås som kan vara värda ett besök.

Trevlig kväll på dig också.

Vardagsekonomen sa...

Hej igen KTM

Glömde tacka dig för att du lagt till mig i din blogglista. Ska i ärlighetens namn erkänna att jag inte listat ut hur man gör ännu. Ska kolla på det i veckan och i så fall har du en solklar plats på min lista också.