fredag, januari 06, 2017

Röd dag och extraknäck

Eftersom det är röd dag idag är det säkerligen många som är lediga. Så även jag från mitt ordinarie uppdrag. Dock vankas det extraknäck idag och det är snart dags att bege sig iväg. Känns ändå ok eftersom jag är ledig lördag och söndag.

Jag har ganska många extrajobb sidan om mitt ordinarie. Det har jag haft nu så länge jag jobbat. Även när jag studerade hade jag flera extrajobb. Mitt rekord är att under samma år deklarera inkomst från sju olika arbetsgivare.

Idag har jag fyra olika extrajobb sidan om mitt heltidsjobb. Ett par av extrajobben är snarlika varandra, men det ger stor variation mot vad jag gör i min vardagliga roll som ekonomikonsult. Från början var det ett sätt att öka månadsinkomsten givetvis. Med tiden har det blivit en livsstil, men allt svårare att hinna med när vi nu har två barn. Dock går det fint med en bra grundplanering i familjen.

Anledningen till att jag har kvar extrauppdragen är för att jag trivs med dem jag jobbar med och uppgifterna är stimulerande. Jag bygger också på mitt kontaktnät som jag har nytta av när jag letar huvuduppdrag att försörja mig på.

Så länge jag orkar och känner att jag får tillräckligt med tid med barnen kommer jag jobba vidare på detta vis. Någon påverkan på vår budget har inte dessa extrainkomster eftersom de inte räknas med i den. Alla dessa extrapengar används för att renovera huset eller sparas undan. 

Jag är alltid öppen för nya möjligheter att dra in extra slantar och är inte blyg att ta för mig när tillfälle ges. Får se om det blir något nytt uppdrag under 2017.

Har ni också extrajobb och vad använder ni i så fall pengarna till?

Allt gott!

Inga kommentarer: